Kata-kata Hikmah...

"Ukuran muktamad bagi seorang insan bukan terletak pada bagaimana pendiriannya tatkala dia mengalami keadaan selesa dan mudah, tetapi pendiriannya ketika saat yang mencabar dan penuh kontroversi".

--(Martin Luther King, Jr.)--

Wednesday, August 26, 2009

Kemalangan Yang Tidak Di Duga

...Keadaan kereta Proton Waja CPS (Spanco) pejabat JKR Malaysia, Unit Pengurusan & Penyenggaraan Jalan (UPPJ Kelantan) yang terlibat dengan kemalangan pada 20 Ogos 2009 jam 3.45 petang di lampu isyarat Jalan Pasir Hor. Kemalangan berlaku semasa saya dalam perjalanan dari Gua Musang bersama rombongan Kementerian Kerja Raya membuat pemeriksaan jalanraya di Gua Musang untuk pulang ke pejabat.

Kejadian berlaku semasa saya baru memasukkan gear untuk bergerak di lampu isyarat merah yang bertukar hijau.. kereta yang dipandu saya berada di belakang sekali dan dengan tiba-tiba kereta Perodua Kenari yang mungkin dibawa laju telah melanggar belakang. Apa lagi.. cepat-cepat turun kononnya untuk memarahi pemandu yang cuai tu...tak nampak kereta ke??? bla...bla...bla.. kena sebiji dua

Selidik punya selidik.. rupanya pemandu kereta kenari tersebut adalah seorang guru di SMK Machang
...itu sekolah saya dulu tu. I'm SORRY CIKGU...I'm SORRY...tapi cikgu tu saya tak kenal, mungkin baru mengajar kat sana. Kesian pulak cikgu tu, rosak teruk kereta dia.. dah la kena tarik ke bengkel, mengikut Inspektor Polis yang mengambil kes saya ni ... cikgu tu akan dikompaun RM300 akibat kemalangan yang tidak diduga ini. Kereta saya tak apa sebab sikit je rosak lagipun kereta pejabat. Kata cikgu tu, dia bertolak dari Machang untuk ambil anak sekolah di bandar KB.

Nampaknya dalam seminggu dua ni.. kenalah pakai kereta sendiri ke tapak... itu lah bila kita dah berhati-hati di jalanraya... orang lain pula yang cuai....kepada pemandu kat luar sana tu.... BERHATI-HATI DI JALANRAYA... INGATLAH ORANG TERSAYANG...

----teman--- teringat kenangan pahit manis semasa di SMK Machang dulu... alahai, ke situ pulak dah....
Sila klik pada Arkib Blog aMbO untuk catatan-catatan yang seterusnya.....


'Dragon Fruit' (Pokok Buah Naga) di Halaman Rumah



MyBlogLog