Kata-kata Hikmah...

"Ukuran muktamad bagi seorang insan bukan terletak pada bagaimana pendiriannya tatkala dia mengalami keadaan selesa dan mudah, tetapi pendiriannya ketika saat yang mencabar dan penuh kontroversi".

--(Martin Luther King, Jr.)--

Saturday, August 1, 2009

BENGKEL PENYEDIAAN PIAGAM PELANGGAN, SOP & FORMAT LAPORAN DI TIARA BEACH RESORT, PORT DICKSON

Pada 29-31hb Mac 2009 yang lalu bertempat di Tiara Beach Resort, Bahagian Senggara Fasiliti Jalan (BSFJ), Cawangan Kejuruteraaan Senggara, JKR Malaysia telah mengadakan Bengkel 'Standard Operation Procedures' (SOP), Piagam Pelanggan dan Format Laporan. Bengkel ini telah dihadiri seramai 110 orang kakitangan BSFJ sahaja.

Bengkel ini diadakan bertujuan untuk membincangkan 'Standard Operation Procedures' (SOP) dan format laporan yang baru sejajar dengan penstrukturan di Bahagian Senggara Persekutuan dan Negeri (BSPN) di samping menetapkan piagam pelanggan BSFJ yang baru. Bengkel ini telah dirasmikan oleh Pengarah BSFJ pada jam 8.30 malam 29hb Mac 2009. Beliau memberi amanat ringkas mengenai objektif bengkel tersebut diadakan. Kakitangan BSFJ yang menghadiri bengkel ini telah dibahagikan kepada 14 kumpulan yang membincangkan mengenai pelbagai tajuk SOP dan format laporan berserta dengan Piagam Pelanggan.

Saya ditempatkan di kumpulan SOP Kewangan untuk menyediakan tatacara pengurusan kewangan di BSFJ bermula dari peringkat tatacara permohonan peruntukan sehinggalah peringkat bayaran kepada kontraktor.

Bengkel ini diadakan selama 2 hari dan hasil daripada perbincangan setiap kumpulan dan gabungan idea, banyak input telah di perolehi di samping dapat mengeratkan dan mengenali antara satu sama lain terutama para jurutera kontrak yang baru ditempatkan di BSFJ.
Sila klik pada Arkib Blog aMbO untuk catatan-catatan yang seterusnya.....


'Dragon Fruit' (Pokok Buah Naga) di Halaman Rumah



MyBlogLog