Kata-kata Hikmah...

"Ukuran muktamad bagi seorang insan bukan terletak pada bagaimana pendiriannya tatkala dia mengalami keadaan selesa dan mudah, tetapi pendiriannya ketika saat yang mencabar dan penuh kontroversi".

--(Martin Luther King, Jr.)--

Saturday, September 5, 2009

Kerja-kerja Membaikpulih Cerun Runtuh di Jalan Cameron Highlands-Lojing-Gua Musang















my bos.... perbincangan di tapak berkaitan proposal design bagi membaikpulih salah satu lokasi slope failure


...perbincangan di tapak bersama-sama my bos, Ketua Penolong Pengarah Jalan Ibu Pejabat JKR Kelantan, Jurutera Jajahan JKR Gua Musang dan Syarikat Konsesi Roadcare (M) Sdn. Bhd







....pemandangan cerun runtuh yg telah siap dibaikpulih. Gambar diambil pada 3 September 2009 yang lalu semasa saya ke tapak bagi menjalankan pemantauan projek.





...salah satu pemandangan cerun runtuh yang telah siap dibaikpulih di laluan FT185 Jalan Lojing-Pos Blau-Kg Kuala Betis (Jalan Cameron Highlands ke Gua Musang). Dalam musim tengkujuh tahun lalu terdapat 7 lokasi cerun runtuh di laluan tersebut..... macam kena bom daaa...letihhh.

Tiga lokasi cerun runtuh tersebut telahpun siap dibaiki manakala masih terdapat 4 lokasi cerun runtuh yang belum dibaikpulih sepenuhnya kerana terdapat masalah teknikal seperti keadaan geologi yang diluar jangka.

Pengguna yang melalui jalan tersebut samada untuk ke Cameron Highlands atau ke Gua Musang diminta berhati-hati dan sentiasa mematuhi arahan papan tanda JKR bagi keselamatan pengguna jalanraya.

....salah satu lokasi slope failure paling kritikal yang menyebabkan jalan terpaksa ditutup kepada semua kenderaan suatu ketika dulu. Panjang jalan yang telah runtuh adalah sepanjang 250 meter. Pengguna jalan raya boleh menggunakan jalan lencongan yg dibina di sebelah lokasi kejadian untuk ke Cameron Highlands.

Sila klik pada Arkib Blog aMbO untuk catatan-catatan yang seterusnya.....


'Dragon Fruit' (Pokok Buah Naga) di Halaman Rumah



MyBlogLog