Kata-kata Hikmah...

"Ukuran muktamad bagi seorang insan bukan terletak pada bagaimana pendiriannya tatkala dia mengalami keadaan selesa dan mudah, tetapi pendiriannya ketika saat yang mencabar dan penuh kontroversi".

--(Martin Luther King, Jr.)--

Sunday, September 13, 2009

Program Auditan Bagi Penyerahan Projek Jalan Siap kpd Bahagian Senggara Fasiliti Jalan, JKR Malaysia

Pada 27 September 2009 ini, Team HQ termasuk saya dan my bos akan ke Projek Naiktaraf Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu kerana telah dilantik sebagai Juru Audit Dalaman bagi penyerahan projek jalan siap iaitu projek naiktaraf laluan FT003 KM69-KM72, Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu di Pekan Permaisuri, Terengganu. Program auditan akan dilakukan secara lawatan tapak dan semakan dokumentasi di pejabat JKR Setiu.

Bagi tujuan auditan tersebut, semakan pada Lukisan Pembinaan, as Built Drawing, Dokumen Kontrak, laporan Road Safety Auditor (RSA) dan semua fail yang berkenaan akan dibuat.

Tujuan audit ini dijalankan adalah bagi memeriksa dan memastikan semua kecacatan/kerosakan yang berlaku pada projek tersebut telah diambil tindakan sebelum Defect Liability Period (DLP) tamat dan sebelum penyerahan secara sepenuhnya kepada Bahagian Senggara Fasiliti Jalan dapat dilaksanakan bagi tujuan penyenggaraan kelak.

--- teman --- mood RAYA lagi tu... tak apa lah.. kita orang beRAYA di jalan RAYA lah pulak.

Sila klik pada Arkib Blog aMbO untuk catatan-catatan yang seterusnya.....


'Dragon Fruit' (Pokok Buah Naga) di Halaman Rumah



MyBlogLog