Kata-kata Hikmah...

"Ukuran muktamad bagi seorang insan bukan terletak pada bagaimana pendiriannya tatkala dia mengalami keadaan selesa dan mudah, tetapi pendiriannya ketika saat yang mencabar dan penuh kontroversi".

--(Martin Luther King, Jr.)--

Saturday, May 15, 2010

Cerita dari Istana.........

Nak dengar cerita dari istana?
Ramai yang duk tanya saya mengenai tajuk ni.
Saya pun heran..nak kata saya ni kerabat tu tidak.
Mungkin sebab saya berjiran dengan kerabat kot.
Atau pun mungkin saya ni orang tempatan...
orang yang paling dekat berbanding kekawan kat sana..
Saya tau sikit sikit saja ni..
tapi dah lupa lah sesetengah fakta.

Ceritanya macam ni...
Pada zaman dahulu kala, tinggallah seorang raja dengan permaisurinya yang jelita di sebuah istana yang besar dan cantik. Raja tu bernama Alamsyahbanar dari negeri Inderapura. Beliau tidak dikurniakan seorang pun cahayamata maka gundah gulana lah raja dan permaisuri itu...

Haah?
Tak nak dengar cerita ni?
Ini saja cerita istana yang saya tahu

Ni lah hikayat Musang Berjanggut.
Tak apalah, dah tak nak tu saya stop kat sini lah.

Sooooooryyyyyyy.....
Mulut saya belum diinsurankan lagi.
Tak berani la saya nak ulas apa apa.
Takut juga berlubang kepala....
Sapa laaaa nak kasi makan anak anak saya nanti.
Seperti kata kawan-kawan blogger saya tu..

KADANG KALA DIAM ITU ADALAH LEBIH BAIK.
Sila klik pada Arkib Blog aMbO untuk catatan-catatan yang seterusnya.....


'Dragon Fruit' (Pokok Buah Naga) di Halaman Rumah


MyBlogLog